Daniel L. Hocutt

Daniel L. Hocutt

University of Richmond

Daniel L. Hocutt, Ph.D., è Web Manager del team Marketing & Engagement della School of Professional & Continuing Studies dell’Università di Richmond a Richmond, Virginia, USA.

È anche professore aggiunto di arti liberali presso l’Università di Richmond, dove insegna composizione, teoria retorica, metodi di ricerca e comunicazione aziendale e professionale.

Daniel ha conseguito una laurea e un master in letteratura inglese presso l’Università di Richmond e un dottorato in inglese con specializzazione in comunicazione tecnica presso la Old Dominion University di Norfolk, Virginia, USA.

I suoi interessi di ricerca includono le influenze degli algoritmi digitali sugli utenti, l’uso dell’analisi dei dati nella comunicazione tecnica e la ricerca nelle interazioni uomo-computer.

Daniel ha pubblicato su Present Tense, Computers & Writing, Journal of Usability Studies, Proceedings of the ACM Special Interest Group on Design of Communication (SIGDOC) e diverse raccolte editoriali.

 


 

Daniel L. Hocutt, Ph.D., serves as Web Manager on the Marketing & Engagement team of the School of Professional & Continuing Studies at the University of Richmond in Richmond, Virginia, USA. He also serves as an Adjunct Professor of Liberal Arts at the University of Richmond, teaching classes in composition, rhetorical theory, research methods, and business & professional communication.

Daniel earned bachelor’s and master’s degrees in English literature from the University of Richmond, and a PhD in English with an emphasis on Technical Communication from Old Dominion University in Norfolk, Virginia, USA. His research interests include digital algorithmic influences on users, using data analytics in technical communication, and tracing in human-computer interactions.

He’s published in Present TenseComputers & WritingJournal of Usability StudiesProceedings of the ACM Special Interest Group on Design of Communication (SIGDOC) and several edited collections.

Moduli